Skip to main content
x

Laat je verhaal maximaal renderen. Ontgin de kracht van je verhalen ten volle met een duidelijke strategie voor je organisatie.

Strategie

Als marketeer of communicatieverantwoordelijke in non-profit heb je geen nood aan de zoveelste marketingtheorie die zegt wat je moet doen, maar aan een transparante realistische aanpak die je stap voor stap helpt een business model te ontwikkelen en een marketingplan te genereren dat dat model in praktijk brengt.

 

Een quick scan is het begin van elke samenwerking met Values Media. We vertrekken steeds van een actueel probleem waarmee u of uw organisatie vandaag te maken heeft. We komen bij u langs voor een halve of volledige dag en gaan met u in gesprek aan de hand van het Non Profit Business Model Canvas. Deze techniek werd ontwikkeld op basis van het gekende Business Model Canvas en intussen al veelvuldig toegepast bij verschillende non-profit organisaties in binnen- en buitenland.

U kan een quick scan vergelijken met een doktersbezoek waarbij je tijdens het gesprek aangeeft waar het volgens u fout loopt, waar u denkt versterking nodig te hebben, met welk probleem je worstelt of voor welke uitdaging u staat. Onze expert gaat dan dieper in op het gegeven en peilt zo naar de mogelijke oorzaak. Ter plaatse wordt er een ‘diagnose’ gesteld en wordt het pad naar een mogelijke oplossing in grote lijnen uitgestippeld.

 

We doen quick scans op deze 4 domeinen:

·         Strategie  - Senior consultant en oprichter van Values Media Johan Vencken heeft meer dan 25 jaar ervaring in non-profit als vrijwilliger en combineert deze ervaring met een ruime media en marketing expertise. In geen tijd legt hij de vinger op de wonde en helpt hij u en uw organisatie terug op het pad naar een efficiëntere werking en marketing, dit zowel voor een strategisch meerjarenplan als voor uw eerstvolgende crowdfunding actie.

 

·         Digital Marketing – Consultant Gilles Vanderlinden heeft jarenlange ervaring in de cultuurwereld als professioneel operazanger en combineert deze ervaring met zijn passie voor digital marketing. Tijdens een quick scan doet hij een doorlichting van je huidige manier van werken, duidt hij de werkpunten aan en geeft hij aanbevelingen waar je je digitale storytelling kan versterken en verbeteren.

 

·         Acquisitie – Senior Consultant Marc Van den Brande heeft meer dan 15 jaar ervaring in ledenwerving en -behoud via direct marketing en telemarketing en hij ontwikkelde doorheen de jaren een eigen succesvolle aanpak voor telefonische ledenwerving. En  het maken van afspraken voor bv. sponsorwerving. Geen automatische calls, geen standaard scripts, maar wel een warme persoonlijke aanpak per dossier.

 

·         Databeheer (GDPR) - Een professioneel en correct datamanagement wordt door de GDPR-wetgeving van cruciaal belang voor iedere non-profitorganisatie. Senior Consultant en Certified DPO Jo Buyl is met meer 20 jaar ervaring in data de geknipte persoon om uw organisatie te helpen bij het op punt stellen van uw datamanagement. Tijdens een quick scan Data & GDRP voert hij een overloopt hij alle aspecten die belangrijk zijn voor een professioneel databeheer.